laptop, macbook, home office-2838917.jpg

WEBSHOP

eCommerce

Vi guider dig igennem hele processen og stiller vores erfaring til rådighed for dig, så du er i trygge hænder.

Første møde er gratis og det er her du kan finde ud af om en webshop er noget for dig og om vi skal samarbejde om det.

Du kan forberede dig ved at overveje:

  • Din målgruppe
  • Hvorfor er der brug for din webshop, hvilke fordele kan den tilbyde dine kunder i fht. hvad der findes i forvejen
  • Antal varer og varekategorier
  • Hvilke lande vil du sælge til
  • Hvilke betalingsmuligheder skal der være
  • Hvordan vil du markedsføre din webshop
  • Hvordan vil du håndtere lager, pakning og forsendelse
  • Hvornår skal din webshop gå i luften

Inden vi går videre laver vi en aftale og en tidsplan

Foranalyse

Afhængig af omfanget og kompleksiteten af din webshop afsætter vi tid til bl.a. at afklare følgende:

  • Strategien
  • Konkurrenter
  • Varekatagorier og struktur
  • Lande, valuta, betalingskort
  • Fragt og evt. gebyrer
  • Varepræsentation
  • Funktioner
  • Evt. integration
  • Indhold og funktioner på siden i øvrigt
  • Markedsførings strategi (Adwords, Søgeoptimering, sociale medier, nyhedsbrev mm.)

Design fastlægges

Ud fra foranalysen designer vi din webshop så den afspejler det du står for og din målgruppe og den funktion den skal rumme.

Designet vil altid tage hensyn til:

  • Brugervenlighed
  • Overskuelighed
  • Fleksibilitet så du kan indsætte indhold af forskelligt omfang og udvide med flere sider
  • Krav fra PBS og e-mærket

Du ser designet direkte i din browser så du kan vurdere siden nøjagtig som den vil se ud når den er færdig.


Produktion af webshoppen

Vi sætter din webshop op med det godkendte design og de aftalte funktioner og gør den klar til oprettelse af varer og andet indhold.

Alle grundfunktioner er på plads så du kan koncentrere dig om indholdet.

Normalt er det dig der indsætter indholdet men hvis du ønsker det kan vi også gøre det for dig.


Klargøring af din webshop til ansøgning om indløsningsaftale

Da godkendelse af din ansøgning kan tage tid laver du først de ting som skal være på plads for at du kan søge og din webshop kan godkendes.

Det er bl.a.:

  • 10 varer med beskrivelse, pris mm.
  • Firmanavn, CVR nr og kontaktinformationer
  • Handelsbetingelser mm.
  • Betalingskort logos
  • Betalingsforløb med fragt og evt. gebyrer, kvitteringsmails mm.
  • Betalingsgateway

Inden du sender ansøgningen kontrollerer du at oplysningerne på hjemmesiden alle er korrekte.


Færdiggørelse af shoppen med varer og øvrigt indhold

Mens ansøgningen behandles kan du gå i gang med at:

  • Oprette øvrige varekategorier
  • Oprette øvrige varer
  • Oprette andet indhold på hjemmesiden

En vigtig ting er også at søgeoptimere sider og varer så det er på plads når siden går online.


Test

Vi har gennemtestet selve shoppen men du skal også selv lave en grundig test:

  • Er alle varebeskrivelser, billeder, priser mm. korrekte
  • Er øvrigt indhold på hjemmesiden korrekt
  • Fungerer betalingsforløbet, priser, udregning af fragt mm. som du vil have det
  • Er ordremail og kvitteringsmail til dig og kunden som du ønsker det

Vi anbefaler at du også inviterer et antal kunder ind og lader dem lave prøvekøb og bagefter interviewer dem om deres oplevelse.

Er der noget der skal rettes laver du bagefter et nyt testforløb inden webshoppen går online.


Shoppen går online, markedsføringen starter og du begynder at sælge

Når din webshop går online er den jo ukendt for din målgruppe.

Derefter skal markedsføringen sættes i gang så du kan skabe trafik til hjemmesiden.

Det kan bl.a. være:

  • Adwords
  • Søgeoptimering
  • Links til din side
  • Blog og debat indlæg
  • Sociale medier
  • Optagelse i andres nyhedsbreve der henvender sig til din målgruppe
  • Annoncer, løbesedler mm.

Du skal også søge at fastholde kontakten med dine kunder så de kommer igen via:

  • Nyhedsbrev
  • Facebook side
  • Twitter
  • RSS